Jak zacząć integrować Subiekta nexo z kurierami

 

POBIERZ DEMO

Wstęp

O tym jak szybko i sprawnie skonfigurować program do podstawowej pracy z Subiektem nexo przeczytasz w poniższej skróconej instrukcji.Opiszemy tu tylko uruchomienie kluczowej funkcjonalności przygotowania listu przewozowego – nie znajdziesz w niej wariantów dostosowania czy przypadków użycia.

Informacje ogólne

  1. Założyliśmy, że wersję demonstracyjną już masz (możesz je pobrać tutaj: Demo PP2 dla Subiekta nexo)
  2. Pamiętaj, że w każdej chwili możesz zamówić u nas bezpłatne klucze testowe odblokowujące wszystkie funkcjonalności. Szczegóły znajdziesz w mailu wysłanym do Ciebie po zamówieniu wersji demo. Możesz też skorzystać z formularza kontaktowego.
  3. Pamiętaj, że pod adresem: instrukcja.prostapaczka.pl dostępna jest instrukcja obsługi.
  4. Jeśli masz dodatkowe pytania lub wątpliwości, możesz:
    1. Zapytać na forum programu: forum.prostapaczka.pl
    2. Napisać przez formularz kontaktowy
    3. Napisać bezpośrednio na naszą skrzynkę office@lcsoft.pl

Pierwsze uruchomienie – konfigurator

Przy pierwszym uruchomieniu, na starcie zostanie uruchomiony konfigurator, który pomoże Ci włączyć odpowiednie zakładki w programie. Jeżeli w Twoim przypadku konfigurator już był włączony i został zamknięty, wszystkie opcje ustawisz w programie.

  1. Uruchamiamy program – pojawi się okno podstawowej konfiguracji wymagające rejestracji dema lub wpisaniu klucza
    1. Jeśli masz już klucz, wpisz go w odpowiednim polu
    2. Jeśli nie masz klucza, wciśnij przycisk rejestracji dema
  2. Wybierz program Subiekt nexo i przejdź dalej
  3. Wybierz rodzaje przesyłek, z których korzystasz i przejdź dalej
  4. W oknie znajdzie się informacja o powodzeniu
    1. Jeżeli nie mamy obecnie jakiegoś rodzaju przesyłki, pojawi się odpowiednia informacja – kliknij przycisk „wyślij email”, aby nas o tym poinformować – otworzy się nowa wiadomość w domyślnym programie pocztowym.
    2. Jeżeli nie korzystasz z programu pocztowego na komputerze, wciśnij przycisk skopiowania do schowka i wyślij nam email (opcja wklej w treści maila).
    3. Zakończ konfigurację – otworzy się normalne okno programu, w którym powinna być wyświetlona zakładka SUBIEKT NEXO i zakładki poszczególnych przewoźników.

Spostrzeżenia

  1. W zakładce SUBIEKT NEXO będziesz pobierać dokumenty i tworzyć na ich podstawie listy przewozowe
  2. Po utworzeniu listu przewozowego będzie on wyświetlany w odpowiedniej zakładce przewoźnika, gdzie będzie można wydrukować ponownie etykietę, przygotować manifest itp.
  3. Wszystkie listy, niezależnie od przewoźnika będą widoczne w zakładce HISTORIA.

Konfiguracja właściwa

Przechodzimy do konfiguracji właściwej programu.

ProstaPaczka integruje różne systemy więc trzeba skonfigurować wszystkie niezbędne dostępy.

  1. Wskaż bazę danych Subiekta nexo, aby umożliwić pobieranie danych:
    1. Uruchamiamy okno konfiguracji w: PP2 -> zakładka SUBIEKT NEXO -> ikona zębatki -> zakładka KOMUNIKACJA Z SUBIEKT NEXO -> przycisk POŁĄCZENIE
    2. Uzupełniamy dane połączenia.
  2. Określ co będzie pobierane z Subiekta nexo do programu:
    1. Uruchamiamy okno konfiguracji: PP2 -> zakładka SUBIEKT NEXO -> ikona zębatki -> zakładka KOMUNIKACJA Z SUBIEKT NEXO -> przycisk FILTROWANIE.
    2. W zakładce DOKUMENTY wybieramy rodzaje dokumentów z Subiekta nexo, które mają być wyświetlane w programie.
    3. W zakładce SPOSOBY DOSTAWY wybieramy sposoby dostawy zdefiniowane w Subiekcie nexo. Wyświetlane będątylko te dokumenty, które mają przypisane dane sposoby dostawy.
    4. W zakładce POBRANIE określamy w jaki sposób program ma rozpoznawać czy ma utworzyć list przewozowy za pobraniem czy bez pobrania
  3. Sfera GT – jeżeli planujemy korzystać z funkcjonalności wykorzystujących Sferę (funkcjonalności z linii Subiekt nexo PRO), możemy od razu uzupełnić dane użytkownika, który będzie wykorzystywany w komunikacji.
    1. Otwieramy okno: PP2 -> zakładka SUBIEKT NEXO -> ikona zębatki -> zakładka KOMUNIKACJA Z SUBIEKT NEXO -> przycisk SFERA
    2. Podajemy uprawnienia użytkownika do komunikacji przez Sferę
  4. Teraz można pobrać dokumenty, aby sprawdzić czy widzimy to co trzeba:
    1. Klikamy w PP2 -> zakładka SUBIEKT NEXO -> przycisk POBIERZ
    2. Możesz teraz skonfigurować zestawienie (poustawiać / powyłączać / przefiltrować dane – Instrukcja zarządzania zestawieniami)
  5. Czas na konfigurację przewoźników:
    1. Jeżeli w konfiguratorze przy pierwszym uruchomieniu zostały wskazane rodzaje przesyłek, zakładki przewoźników powinny być już otwarte.
    2. Jeżeli nie są otwarte, wejdź do okna zarządzania metodami eksportu dla modułu: PP2 -> zakładka SUBIEKT NEXO -> ikona zębatki -> zakładka PROGRAM -> przycisk METODY EKSPORTU i włącz te rodzaje przesyłek, których będziesz używać (opis okna można przeczytać w instrukcji)
    3. Dla każdego przewoźnika będzie trzeba wykonać podobne czynności. Dane potrzebne per przewoźnik i skąd je wziąć opisaliśmy TUTAJ
    4. Przechodzimy na zakładkę przewoźnika -> ikona zębatki -> przycisk KONTA
    5. Podajemy dane autoryzacyjne do konta dostępowego
    6. Zapisujemy i zamykamy okno
    7. Klikamy na przycisk WYDRUKI znajdujący się obok przycisku KONTA
    8. Zwróć uwagę czy włączony jest checkbox wydruku etykiety po utworzeniu listu (w przeciwnym razie list się utworzy, ale nie będzie drukowany)
    9. Ustaw drukarkę, na której mają się drukować etykiety (jak nie ustawi się drukarki etykiety będą otwierać się jako pliki PDF)
  6. Teraz możesz zdecydować jaki tryb pracy będzie dla Ciebie odpowiedni, ustawiając odpowiednią wartość w prawym górnym rogu panelu zakładki SUBIEKT NEXO:
    1. Najpopularniejszym trybem pracy jest „Mapowanie”, w którym ProstaPaczka automatycznie przekazuje żądanie utworzenia listu do przewoźnika na podstawie sposobu dostawy wybranego na dokumencie. Aby tryb ten działał prawidłowo należy skonfigurować mapowania w PP2 -> zakładka SUBIEKT NEXO -> ikona zębatki -> zakładka PROGRAM -> przycisk MAPOWANIE.
  7. Dla wybranych przewoźników należy ustawić parametry przetwarzania dokumentu na list przewozowy tj. numer rachunku, domyślna waga paczki itd.
    1. PP2 -> zakładka SUBIEKT NEXO -> ikona zębatki -> zakładka POCZTA POLSKA – tutaj można ustawić parametry dla przesyłek Poczty Polskiej
    2. PP2 -> zakładka SUBIEKT NEXO -> ikona zębatki -> zakładka KURIERZY – tutaj można ustawić parametry przetwarzania dla pozostałych przewoźników
  8. Ostatnią podstawową konfiguracją jest ustalenie gdzie w dokumencie Subiekta nexo będzie zapisywany numer utworzonego listu przewozowego:
    1. Otwórz okno konfiguracji: PP2 -> zakładka SUBIEKT NEXO -> ikona zębatki -> zakładka PROGRAM -> przycisk PO EKSPORCIE
    2. Wybierz miejsce w którym PP będzie zapisywać numer listu przewozowego
  9. Można już spróbować przygotować pierwszy list przewozowy
    1. Pobierz dokumenty w zakładce SUBIEKT NEXO
    2. Wybierz dokument, dla którego chcesz przygotować list przewozowy
    3. Kliknij prawym przyciskiem myszy i uruchom eksport do konkretnego przewoźnika, lub jeżeli skonfigurowany jest tryb pracy możesz użyć opcji przygotowania listu.

Jeżeli wszystko poszło dobrze, wydrukowany został list, a jego numer zapisany w Subiekcie GT.
Oczywiście zachęcamy do poznania dodatkowych funkcjonalności pomagających w codziennej pracy:

  • Kompletacja towarów z dokumentu za pomocą skanera kodów kreskowych
  • Realizacja zamówienia (wystawianie dokumentów sprzedaży)

 

 

 


Potrzebujesz pomocy przy konfiguracji? Zamów bezpłatną rozmowę z naszym ekspertem i uzyskaj pomoc przy instalacji, konfiguracji i testach programu! Wystarczy jedno kliknięcie, aby umówić się z naszym specjalistą, którego możesz zapytać o wszystko! Chcę porozmawiać ze specjalistą

 

Zobacz inne wpisy z kategorii Subiekt nexo

Podziel się dobrą nowiną!