Sello – list do towaru

W artykule tym dowiesz się jak może wyglądać proces obsługi wysyłki towarów drobnicowych (np. akcesoria GSM) z wykorzystaniem programu Sello i ProstejPaczki.

Czego będziesz potrzebować?

  1. Sello,
  2. Subiekt GT / Subiekt nexo skonfigurowany jako zewnętrzny system sprzedaży (w Sello) – do przygotowania i wydruku dokumentu sprzedaży,
  3. Sferę dla Subiekta GT / Subiekta nexo PRO – jeżeli to ProstaPaczka ma także wydrukować dokument sprzedaży,
  4. ProstąPaczkę dla Sello.

Etap 1: Działania w Sello

  1. Pobieramy transakcje z Allegro.pl i grupujemy transakcje po formularzu,
  2. Wybieramy transakcje, które mogą być dalej przetworzone (wysłane),
  3. Tworzymy dla tych transakcji dokumenty końcowe (aby można było je od razu wydrukować),
  4. Przygotowujemy listę magazynową ilościową (lista towarów do wybranych transakcji wraz z sumą ilości do kompletacji), bez rozbicia na transakcje.

Po więcej szczegółów na ten temat zapraszamy do instrukcji samego Sello lub po wsparcie jego twórców.

Etap 2: Kompletacja z magazynu

Osoba kompletująca, posiadająca listę towarów, przechodzi po magazynie i wrzuca wszystkie towary do jednego zbiorczego kontenera. Ze względu na fakt, że jedna osoba zbiera kilkadziesiąt zamówień nie ma możliwości dzielenia towaru na poszczególne zamówienia.

Osoba kompletująca przekazuje cały kontener osobie pakującej przesyłki.

Etap 3: Na stanowisku pakowania

Osoba pakująca przesyłkę wyjmuje pojedynczy towar i skanuje jego kod kreskowy. ProstaPaczka przeszukuje paczki w Sello zawierające dany towar.

Znalezione paczki sortuje od najmniejszej liczby sztuk. Jak znajdzie paczkę, która nie została jeszcze obsłużona to:

  • Wystawia od razu list przewozowy (i drukuje dokument końcowy) jeżeli w paczce była tylko 1 sztuka towaru
  • Jeżeli liczba sztuk jest większa niż 1, to wyświetla okno kompletacji (aby operator wyszukał w kontenerze pozostałe przedmioty) i dopiero po zakończeniu kompletacji wystawia list przewozowy (i drukuje dokument końcowy).

Pracując w ten sposób paczki wieloprzedmiotowe zostawiane są na sam koniec, gdy w kontenerze jest już dużo mniej towaru i osoba pakująca ma większe szanse na szybkie odnalezienie pozostałych przedmiotów.

Zalety:

  1. Dobrze się sprawdza przy sprzedaży towarów drobnicowych, gdzie kompletacja na poszczególne zamówienia byłaby kłopotliwa (duża liczba koszyczków)
  2. Szybka kompletacja (nie trzeba segregować na zamówienia)

Wady:

  • W przypadku dużej ilości zamówień wieloprzedmiotowych osoba pakująca musi przeszukiwać cały kontener w poszukiwaniu pozostałych towarów z zamówienia.

 


Porozmawiajmy o Twoim procesie! Zamów bezpłatną rozmowę z naszym ekspertem i sprawdź jak nasze narzędzia pomogą rozwiązać Twoje problemy związane z obsługą zamówień klientów! Wystarczy jedno kliknięcie, aby umówić się z naszym specjalistą, którego możesz zapytać o wszystko! Chcę porozmawiać ze specjalistą

 

Zobacz inne wpisy z kategorii Sello

Podziel się dobrą nowiną!