Realizacja zamówienia z Subiekta GT

W tym artykule dowiesz się:

  1. Jak wygląda realizacja zamówienia w Subiekcie GT.
  2. W jaki sposób ProstaPaczka realizuje zamówienia z Subiekta.
  3. Jak dzięki ProstejPaczce zautomatyzować proces realizacji zamówień w Subiekcie.
  4. Jak odbywa się automatyczny montaż kompletów.

Jak realizuje się zamówienie w Subiekcie GT?

Subiekt GT daje możliwość realizacji zamówienia, która skutkuje zablokowaniem edycji zamówienia i wystawieniem dokumentu końcowego (paragonu, faktury, WZ), lub tez pozostawieniem zamówienia bez dokumentu.

Zablokowanie zamówienia uniemożliwia jego edycję przez użytkowników, więc zyskujemy pewność, że nikt do danego zamówienia nie doda nowego towaru, lub czegoś nie usunie.

Funkcja ta jest często wykorzystywana przez firmy, w których do Subiekta GT wpływają zamówienia z różnych źródeł (telefonicznych, e-mail, Allegro, sklep internetowy). Zyskuje się wtedy jedno miejsce, w którym scentralizowane są wszystkie zamówienia, co pozwala na stosowanie jednego spójnego procesu, bez sprawdzania skąd trafiło zamówienie. Realizacja zamówienia jest wtedy wyraźną granicą przekazania zamówienia do realizacji / wysyłki.

Realizacja zamówienia w samym Subiekcie GT nie należy do rzeczy trudnych – wystarczy użyć menu kontekstowego i wybrać rodzaj dokumentu końcowego. Problemem jest tylko to, że trzeba to robić ręcznie.

Gdzie można zapisać rodzaj dokumentu sprzedaży?

Subiekt GT nie posiada dedykowanego mechanizmu do oznaczenia typu dokumentu sprzedaży, który ma być wystawiony do zamówienia. Użytkownik sam musi wybrać gdzie będzie umieszczał taką informację. Niestety sam Subiekt GT nie potrafi tego odczytać i trzeba za każdym razem wybierać rodzaj dokumentu sprzedaży, choć najczęściej już z góry zostało to określone w zamówieniu.

W ramach ProstejPaczki możesz określać typ dokumentu sprzedaży do zamówienia na podstawie zawartości pól:

  • Pole własne słownikowe – najbezpieczniejszy sposób, szczególnie gdy to użytkownik określa rodzaj dokumentu końcowego (małe ryzyko pomyłki).
  • Podtytuł – rzadko używane pole zamówienia Subiekta GT, które może być użyte do zapisania typu dokumentu sprzedaży.
  • Uwagi dokumentu – najczęściej używane pole do zapisywania wszelkich informacji o zamówieniu może także posłużyć jako informacja o typie dokumentu, który ma być wystawiony do zamówienia.

O ile pole własne słownikowe dokumentu jest bardzo precyzyjne i nie potrzeba tutaj dodatkowej obróbki danych, to w polach podtytułu i uwag zazwyczaj znajdziemy więcej danych. Dlatego też przygotowaliśmy funkcję, która na podstawie specjalnego wyrażenia jest w stanie wyciągnąć z opisu część tekstu, która da się zmapować na typ dokumentu sprzedaży.

Jak PP2 realizuje zamówienia z Subiekta GT?

W podstawowej funkcjonalności, ProstaPaczka pozwala na realizację zamówienia, podobnie jak to jest w Subiekcie GT – z pomocą menu kontekstowego. Przewaga PP2 polega na tym, że potrafi odczytać rodzaj dokumentu końcowego, który ma być wystawiony.

Rodzaj dokumentu końcowego można wskazać w polu własnym słownikowym dokumentu Subiekta GT, jego podtytule lub uwagach. ProstaPaczka obsługuje:

  • fakturę sprzedaży,
  • fakturę sprzedaży detalicznej,
  • paragon imienny,
  • paragon imienny z automatycznym wystawieniem faktury sprzedaży detalicznej,
  • wydanie zewnętrzne,
  • realizacja bez dokumentu końcowego.

Dzięki temu to zamawiający, a nie operator, określi jaki dokument końcowy go interesuje, a co za tym idzie będzie mniej pomyłek, operator będzie miał mniej pracy i klient będzie bardziej zadowolony.

Automatyczna realizacja zamówienia

Nie jest to jednak wszystko, co może zaoferować ProstaPaczka. Realizacja zamówienia stanowi w PP2 tylko część procesu przygotowania listu przewozowego. Jeszcze przed przygotowaniem samego listu, a po weryfikacji kompletności, automatycznie realizowane jest zamówienie w Subiekcie GT. Dokumenty końcowe drukowane są według ustawień Subiekta GT. W wyniku takiej sekwencji operacji, osoba pakująca dostaje z jednej drukarki etykietę, a z drugiej dokument końcowy, który ma włożyć do paczki.

Automatyczna realizacja zamówień bardzo ułatwia korzystanie z Subiekta GT.

Automatyczny montaż kompletów

Funkcją dodatkową modułu jest możliwość automatycznego zmontowania kompletu w Subiekcie GT (wystawienie RW na składniki + PW na komplet). Jeżeli przy wystawianiu dokumentu końcowego program wykryje braki, automatycznie spróbuje zmontować brakujące komplety. Dzięki temu ominie Cię kolejne klikanie w Subiekcie GT.

Wyznaczanie kategorii dokumentu sprzedaży

Jeżeli prowadzisz sprzedaż z wielu źródeł, zapewne raportujesz sobie przychody z konkretnego kanału. Informacja czy zamówienie pochodzi ze sklepu internetowego, allegro, amazon czy ceneo często jest umieszczana jako pole słownikowe w dokumencie Subiekta GT. W takich przypadkach najlepiej jest wykorzystać wbudowaną funkcję do wyznaczenia kategorii na dokumencie sprzedaży. Proste zmapowanie wartości zapewni Ci łatwe kategoryzowanie dokumentów sprzedaży. Pomoże Ci to w analizie, jak i księgowej w rozliczaniu.

Dzięki funkcji realizacji zamówienia w Subiekcie GT za pomocą ProstejPaczki nie będziesz musiał się o to martwić.

Przepisywanie pól własnych

Jeżeli do Subiekta GT trafia zamówienie wprowadzone przez jakiś system, wszelkie informacje zapisywane są w polach zamówienia. Wykorzystując realizację zamówienia Subiekta GT wbudowaną w ProstąPaczkę, masz możliwość automatycznego przepisania pól własnych z zamówienia na dokument sprzedaży (PA, PAi, FS, WZ). Dzięki temu, to co jest Ci najbardziej potrzebne, możesz trzymać zarówno w zamówieniu jak i w dokumencie końcowym.

 


Porozmawiajmy o Twoim procesie! Zamów bezpłatną rozmowę z naszym ekspertem i zobacz jak nasze narzędzia mogą zautomatyzować realizację dokumentów w Twojej firmie! Wystarczy jedno kliknięcie, aby umówić się z naszym specjalistą, którego możesz zapytać o wszystko! Chcę porozmawiać ze specjalistą

 

Zobacz inne wpisy z kategorii Subiekt GT

 

Podziel się dobrą nowiną!