Realizacja zamówień w Subiekcie nexo

Z tego artykułu dowiesz się:

  1. Co to jest realizacja zamówienia w Subiekcie nexo
  2. Jak wykorzystać realizację zamówienia w procesie
  3. Na czym polega realizacja zamówienia w Subiekcie nexo za pomocą ProstejPaczki
  4. Jak ProstaPaczka realizuje zamówienie w Subiekcie nexo przy wystawianiu listu

Realizacja zamówienia w Subiekcie nexo

Subiekta nexo można wykorzystywać na różne sposoby, zależnie od procesu przyjętego w organizacji. Część użytkowników wykorzystuje Subiekta nexo jak narzędzie do wystawiania faktur i pilnowania stanów magazynowych, a część używa go jako centralne miejsce, gdzie spływają zamówienia ze wszystkich źródeł (Allegro, sklepy internetowe, telefon, e-mail).

Subiekt nexo daje mechanizm pozwalający na przetworzenie zamówienia na dokument końcowy (fakturę, paragon). Funkcja ta nazywa się realizacją i jest dostępna z menu kontekstowego (po naciśnięciu PPM na dokumencie) lub za pomocą skrótu klawiaturowego (CTRL + R).

Subiekt nexo - realizacja zamówienia

Zamówienie w Subiekcie nexo ma dedykowane pole, które pozwala na wybór typu dokumentu końcowego („Realizuj jako”). Dzięki temu polu nie trzeba za każdym razem wybierać rodzaju dokumentu, który ma być wydrukowany.

Subiekt nexo - typ dokumentu realizującego

Realizacja zamówienia w procesie

Realizacja zamówienia jest po prostu oznaczeniem go jako zakończone i wystawieniem dokumentu końcowego, np.: dokumentu sprzedaży. Po zrealizowaniu zamówienia zostaje ono zablokowane do edycji. Moment, w którym zamówienie oznaczamy jako zrealizowane, powinien być umieszczony w takim miejscu procesu, w któym uznajemy zamówienie za zamknięte i nie będziemy już go modyfikować.

Dobrze jest realizować zamówienia w momencie, gdy mamy już skompletowany towar i wiemy, że będzie on wysłany do klienta. Zdarza się, że towar, który teoretycznie powinien znajdować się na magazynie jest uszkodzony albo wybrakowany. Jeżeli wystawimy wcześniej dokument sprzedaży to mamy kolejną rzecz, którą musimy „odkręcać”.

W naszej opinii najlepiej jest trzymać się procesu:

  1. Zbieranie zamówień
  2. Weryfikacja zamówień (płatności / poprawności danych itp)
  3. Kompletacja towarów z zamówienia z magazynu (order picking)
  4. Realizacja zamówienia (wystawienie dokumentu sprzedaży)
  5. Przygotowanie listu przewozowego / przesyłki

Oczywiście nie wszędzie da się taki proces utrzymać, bo wszytko „zależy” 🙂

Realizacja zamówień w Subiekcie nexo a ProstaPaczka

ProstaPaczka ma wbudowany mechanizm realizacji zamówienia za pomocą Sfery dla Subiekta nexo (Sfera wbudowana jest w Subiekta nexo PRO). Dzięki temu w ramach ProstejPaczki także mamy możliwość zrealizowania zamówienia:

Realizacja zamówienia z poziomu ProstejPaczki działa podobnie jak realizacja w samym Subiekcie nexo. Aby funkcja działała poprawnie, należy w zamówieniu Subiekta nexo wybrać typ dokumentu realizującego (jako dokument sprzedaży).

ProstaPaczka przepisze dane zamawiającego, pozycje dokumentu oraz płatności. Dokument sprzedaży wystawiony w taki sposób, będzie widoczny w dokumentach powiązanych do zamówienia.

Wydruki odbywają się zgodnie z ustawieniami samego Subiekta nexo (wydruk także wykonywany jest przez Sferę dla Subiekta nexo), co pozwala na utrzymanie takich samym zasad wydruku przy realizacji przez PP2 i w samym Subiekcie.

Realizacja zamówienia w procesie przygotowania wysyłki

ProstaPaczka pozwala na włączenie automatycznej realizacji zamówienia przed samym przygotowaniem listu przewozowego. Dzięki temu jednocześnie oznaczymy zamówienie jako zrealizowane, wydrukujemy dokument końcowy i wystawimy list przewozowy. Dodatkowo, włączając moduł weryfikacji kompletności zamówienia, możemy się upewnić jeszcze przed realizacją, że posiadamy wszystkie towary wypisane w zamówieniu.

Proponowany przez nas schemat działania wygląda następująco:

  1. Odbiór zamówienia i wstępna obróbka w Subiekcie nexo
  2. Kompletacja towarów z magazynu
  3. Na stanowisku pakowania
    1. Operator uruchamia proces
    2. Operator weryfikuje kompletność zamówienia w ProstejPaczce (przygotowując jednocześnie przesyłkę)
    3. Automatyczna realizacja zamówienia w Subiekcie nexo – wydruk dokumentu sprzedaży
    4. Wydruk listu przewozowego, zamknięcie paczki, naklejenie etykiety
  4. Przekazanie paczek kurierowi

Przedstawiony proces jest tylko przykładem, gdyż ProstaPaczka nie narzuca zamkniętego schematu działania i tam gdzie jest to możliwe może dostosować się do wymagań organizacji.

 


Porozmawiajmy o Twoim procesie! Zamów bezpłatną rozmowę z naszym ekspertem i zobacz jak nasze narzędzia mogą zautomatyzować realizację dokumentów w Twojej firmie! Wystarczy jedno kliknięcie, aby umówić się z naszym specjalistą, którego możesz zapytać o wszystko! Chcę porozmawiać ze specjalistą

 

Zobacz inne wpisy z kategorii Subiekt nexo

Podziel się dobrą nowiną!