Przygotowanie listów przewozowych z Subiekta GT

ProstaPaczka nie wymusza konkretnego działania, aby przygotować list przewozowy. Zaimplementowaliśmy wiele sposobów przygotowania listu, tak abyś mógł wykorzystać ten, który najbardziej pasuje do Twojego procesu obsługi wysyłek.

Należy tylko pamiętać że w skład procesu przygotowania listu może wchodzić weryfikacja kompletności, wystawienie dokumentu sprzedaży oraz na zakończenie wstawienie numeru listu do Allegro.

Ręczny wybór dokumentu

Jeżeli nie masz specjalnego procesu, to najprościej jest ręcznie wskazać w ProstejPaczce dokument z Subiekta GT i uruchomić dla niego wydruk do konkretnego kuriera. Jest to najprostszy sposób, ale niekoniecznie najbardziej wydajny 🙂

Aby nie przeszukiwać setek dokumentów, które zostały już obsłużone, można wykorzystać mechanizm sortowania, filtrowania, grupowania, aby wyświetliły się tylko te dokumenty z Subiekta GT, dla których trzeba przygotować jeszcze listy.

Ręczny wybór dokumentu jest najczęściej stosowany w firmach, w których dokumenty przewozowe przygotowywane są w biurze, jeszcze przed przekazaniem do kompletacji z magazynu.

Zbiorczy wydruk do wielu dokumentów

Jeżeli sprzedajesz podobne produkty i masz znormalizowane wysyłki, dobrym rozwiązaniem będzie wydruk zbiorczy dla wielu dokumentów z Subiekta GT. Wystarczy, że je zaznaczysz i uruchomisz przygotowanie listów.

Ten sposób jest najczęściej stosowany w firmach, w których dokumenty przewozowe przygotowywane są w biurze, jeszcze przed przekazaniem do magazynu. Osoba przygotowująca etykiety przewozowe paruje je z fakturami i przekazuje taki zbiór do kompletacji z magazynu.

Biorąc jednak pod uwagę fakt, że coraz częściej przewoźnicy naliczają różne dopłaty (za gabaryty, wymiary, wagę), coraz więcej firm przechodzi na generowanie listów w momencie, gdy znana jest już liczba paczek oraz ich wagi i wymiary.

Uruchomienie po skanie

Jeżeli w Twoim procesie list przewozowy generowany jest przez osobę pakującą, najlepszym sposobem będzie uruchamianie wydruku po zeskanowaniu numeru dokumentu za pomocą skanera kodów kreskowych (np. czytnika na USB).

Zapewne nie zawsze posługujesz się numeracją z Subiekta, dlatego też będziesz mógł wykorzystywać różne pola z dokumentu Subiekta GT:

  • Numer pełny dokumentu (np.: ZK 123/MAG/2019)
  • Numer kolejny dokumentu (sam numer, np.: 56464)
  • Numer oryginalny (np. dla zamówień często używany jest identyfikator z zewnętrznego systemu)
  • Podtytuł dokumentu

Numer oryginału i podtytuł jest najczęściej wykorzystywana przez firmy, w których w dokumencie Subiekta GT zapisywany jest numer referencyjny (np. z BaseLinker, IdoSell etc.) i cały proces opiera się na numeracji spoza Subiekta GT.

Wystarczy, że osoba pakująca zeskanuje jeden z tych numerów czytnikiem kodów kreskowych (z wydruku dokumentu, lub etykiety na koszyku) i uruchomiony zostanie proces przygotowania listu, weryfikacji kompletności czy realizacji zamówienia.

Wybór kuriera / rodzaju listu

Bardzo istotną kwestią jest posiadanie w Subiekcie GT zapisanej informacji o rodzaju przesyłki, która ma być utworzona. Takie dane często wybierane są przez zamawiającego w sklepie internetowym lub serwisie aukcyjnym. Gdy umieścisz tą informację w dokumencie Subiekta GT, ProstaPaczka na tej podstawie będzie przygotowywać list u odpowiedniego kuriera. Osoba drukująca etykietę nie będzie musiała tego wybierać.

Informacje o sposobie wysyłki możesz umieszczać w uwagach, podtytule, polu własnym słownikowym lub nawet w pozycji płatności kredytem.

Automatyczny wybór kuriera możesz wykorzystywać przy każdym sposobie tworzenia listu. Operator zrobi klik … i już 🙂

 


Porozmawiajmy o automatyzacji generowania etykiet kurierskich! Zamów bezpłatną rozmowę z naszym ekspertem i przekonaj się, czy nasze narzędzia rozwiążą Twoje problemy automatyzacją nadawania przesyłek! Wystarczy jedno kliknięcie, aby umówić się z naszym specjalistą, którego możesz zapytać o wszystko! Chcę porozmawiać ze specjalistą

Zobacz inne wpisy z kategorii Subiekt GT

Podziel się dobrą nowiną!