Zdarzają się sytuacje, gdy trzeba wykonać jakąś zmianę na dokumentach wydanych już pracownikowi do kompletacji z magazynu. Warto w takich przypadkach oprócz kontaktu bezpośredniego, zabezpieczyć się informatycznie, aby nie dopuścić do wysyłki zamówienia.
Automatyczne pobieranie dokumentów na kolektorze
W ustawieniach programu na urządzenia mobilne (PP Kolektor), można włączyć funkcję automatycznego pobierania dokumentów co określony czas. Głównym zadaniem tego mechanizmu jest pobieranie nowych dokumentów do kompletacji, ale też wykrycie sytuacji, gdy dokument został wycofany z kompletacji. Jeżeli zamówienie znajduje się jeszcze w kolejce danego pracownika, PP Kolektor automatycznie usunie dokument z kolejki. Jeżeli operator w tej chwili kompletuje to zamówienie (jest już przypisane do nośnika na urządzeniu mobilnym), program usunie zamówienie, odświeży stan kompletacji i powiadomi o tym fakcie użytkownika.
W górnej części aplikacji dodaliśmy specjalną ikonę, która informuje o zdarzeniach wymagających uwagi operatora.
Po naciśnięciu ikonki wyświetlone zostanie okno z treścią powiadomienia.
W zależności od potrzeby można określić częstotliwość automatycznej aktualizacji dokumentów. Najlepiej skorelować odstępy między aktualizacjami ze średnim czasem pojedynczej kompletacji zamówienia z magazynu.
Zabezpieczenie przed przygotowaniem listu
Dodatkowo zabezpieczenie można uruchomić w ProstejPaczce. Jeżeli filtry pobierania zostaną ustawione w taki sposób, aby nie pokazywać dokumentów wycofanych z kompletacji w systemie ERP, to nawet jeżeli operator przejdzie już etap kompletacji z magazynu, wysyłka zamówienia zostanie powstrzymana w momencie weryfikacji kompletności lub wystawienia listu przewozowego.